Σελίδες

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Να μην περάσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ


Να μην περάσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ



FREE photo hosting by Fih.gr

Στο στόχαστρο της κυβέρνησης έχουν βρεθεί
και πάλι οι… υψηλόβαθμοι εργαζόμενοι, οι οποίοι κατηγορούνται από τη συμμορία
του ΠΑΣΟΚ ότι έχουν ρίξει έξω τον ΟΣΕ! Παρόλο που οι μισθοί, που παρελαύνουν
στα ΜΜΕ, αφορούν γαλαζοπράσινους διευθυντές και προϊστάμενους. Η αλήθεια είναι
πώς από τα 10 δις. Ευρώ που έχουν συσσωρευθεί ως χρέη του ΟΣΕ, τα 7,5 δις.
Αφορούν οφειλές του Δημοσίου προς τον ΟΣΕ, ενώ 1,5 δις. Ευρώ είναι χρήματα που
έχουν εκδικαστεί υπέρ του ΟΣΕ. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι οι κρατικές
επιδοτήσεις στο φθηνό εισιτήριο έχουν περικοπεί τρομακτικά, κι αυτός είναι
ένας ακόμα λόγος της «υπερχρέωσης» του ΟΣΕ. Όλοι οι εργαζόμενοι λοιπόν να
γίνουν μία γροθιά και να μην ακούνε τις σειρήνες των υπαλλήλων της Τρόικας που
θέλουν να τους διασπάσουν. Ενωμένοι να γκρεμίσουμε την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και
να στείλουμε στο διάολο την Τρόικα και τους υπαλλήλους της στην Ελλάδα. Αν
ενωθούμε
ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ.



Παναγιώτης Βήχος

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την παραμονή στον ΟΣΕ μόνο 3.600 εργαζόμενων από τους 6.000 που υπάρχουν σήμερα, ενώ ταυτόχρονα τα υφιστάμενα μισθολογικά και γενικότερα εργασιακά κεκτημένα ρίχνονται στον Καιάδα της επιζητούμενης κερδοφορίας, ώστε ο ΟΣΕ να καταστεί περισσότερο ...ελκυστικός για το «στρατηγικό επενδυτή». Αυτός, όταν θα επιλεγεί τελικά, θα κατέχει εκτός από το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το γενικό μάνατζμεντ του Οργανισμού. Επιπλέον, προβλέπεται η σύνταξη καταλόγων με τα ονοματεπώνυμα των εργαζομένων που χαρακτηρίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό». Κάθε εργαζόμενος που θα επιλεγεί για μετάταξη οφείλει να προσδιορίσει εγγράφως το νομό και τρεις θέσεις προτίμησής του, ενώ καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και θα πραγματοποιηθούν νέες «διαπραγματεύσεις», λαμβάνοντας ως δεδομένο τη μείωση του συνολικού μισθολογικού κόστους του Οργανισμού κατά 50%. Επιπλέον, επέρχονται μια σειρά περικοπές σε επιδόματα, τα οποία στο εξής δε θα μπορούν να ξεπερνούν το 10% του βασικού μισθού.

Αναφορικά με τους «πλεονάζοντες», από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται ο διωγμός 744 εργαζομένων από τους εξής τομείς: Σιδηροδρομικής Ελξης 117, Σιδηροδρομικής Κίνησης 378, Οδικών Μέσων και Λεωφορείων 27, Ανάπτυξης Οικονομικής Διαχείρισης, Διοίκησης και Υποστήριξης 141, Ζύγισης και Φόρτωσης 81. Ακόμη από την ΕΔΙΣΥ - εταιρεία διαχείρισης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ - θα μεταταγούν ή θα συνταξιοδοτηθούν 1.600 εργαζόμενοι από τους τομείς: Συντήρησης Τροχαίου Υλικού 380, Διαχείρισης Κυκλοφορίας 330 και Ανάπτυξης, Οικονομικής Διαχείρισης, Διοίκησης και Υποστήριξης 370.

Έχουμε ακόμα:
Νέες αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια των τρένων.
Μεγάλες περικοπές δρομολογίων που κρίνονται οικονομικά ασύμφορα.
Μείωση των θέσεων εργασίας, με χιλιάδες αναγκαστικές μετατάξεις - συνταξιοδοτήσεις.
Καθιέρωση ελαστικών εργασιακών σχέσεων.
Σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια της κυκλοφορίας των συρμών.
«Σφαγή» των υφιστάμενων μισθολογικών αμοιβών και των εργασιακών δικαιωμάτων των υπαλλήλων του Οργανισμού.
Ολα τα παραπάνω δεν είναι τίποτα περισσότερο από το επιστέγασμα της χρόνιας ακολουθούμενης πολιτικής των «γαλαζοπράσινων» κυβερνήσεων, πολιτικής διάλυσης και απαξίωσης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, στο πλαίσιο της συνολικότερης στρατηγικής κατεύθυνσης για την παράδοση των μεταφορών στους πολυεθνικούς μονοπωλιακούς ομίλους. Η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας ως αιχμή του δόρατος στην προπαγάνδα της, τα «υπέρογκα χρέη» του ΟΣΕ, προωθεί την ιδιωτικοποίηση - ξεπούλημα της περιουσίας του, για να προωθήσει την «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Τρόϊκας, με τεράστιες συνέπειες στα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων, αλλά και συνολικότερα για τα λαϊκά στρώματα. Ηταν συνειδητή η επιλογή των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ο μαρασμός και η απαξίωση του εθνικού σιδηροδρόμου, μέσω της τεχνητής δημιουργίας ελλειμμάτων, για να δικαιολογηθεί η παραχώρηση του κρίσιμου τομέα των μεταφορών στο μεγάλο κεφάλαιο.

Οι «παπαγάλοι» του αστικού Τύπου, που μονότονα επαναλαμβάνουν την ύπαρξη χρεών και ελλειμμάτων στον ΟΣΕ, δίνοντας «αβάντζο» στην κυβέρνηση και τα κυβερνητικά στελέχη να «το παίζουν» και ... νοικοκύρηδες από πάνω, επειδή δήθεν «απαλλάσσουν» τον ελληνικό λαό από μια ελλειμματική ΔΕΚΟ, αποσιωπούν σκόπιμα το εξής γεγονός: Το συσσωρευμένο χρέος του Οργανισμού, που ξεπερνά πλέον τα 10 δισ. ευρώ, προέκυψε εξαιτίας της συστηματικής άρνησης των «γαλαζοπράσινων» κυβερνήσεων να επενδύουν για λογαριασμό του κράτους στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο όλα τα προηγούμενα χρόνια, αναγκάζοντας τον ΟΣΕ να προστρέχει στη «νόμιμη» τραπεζική τοκογλυφία για την άντληση κεφαλαίων, ώστε να αναπτύσσει τις υποδομές του και να επιδοτεί τα εισιτήρια και τις «άγονες» γραμμές.

Μιλάμε, δηλαδή, για τον ορισμό της λωποδυσίας: Οι κυβερνήσεις σταματούν την επιδότηση του ΟΣΕ, μοιράζουν κρατικό χρήμα - χρήμα του εργαζόμενου λαού δηλαδή - στις τράπεζες, οι τράπεζες αυτό το τζάμπα χρήμα, το δανείζουν έναντι τοκογλυφικού επιτοκίου στον ΟΣΕ - όπως και σε άλλες δημόσιες επιχειρήσεις - ο ΟΣΕ, στη συνέχεια, αδυνατεί να καλύψει τους τόκους και τα υπόλοιπα λειτουργικά του έξοδα, άρα καθίσταται «ελλειμματικός», συνεπώς ξεπουλιέται. Να 'ταν όμως μόνο αυτό; Φυσικά και όχι, γιατί ο «στρατηγικός επενδυτής» που θα τον αναλάβει, δεν είναι κορόιδο να «αγοράσει» χρέη. Αυτά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ φροντίζει να τα φορτώσει στις πλάτες του εργαζόμενου λαού, την ίδια στιγμή που διαμορφώνει το εργασιακό καθεστώς «γαλέρας», το οποίο βολεύει την κερδοφορία του φίλου - επενδυτή...

Είναι αλήθεια ότι το σχέδιο ξεπουλήματος του ΟΣΕ προβλέπεται ρητά από το «μνημόνιο». Ομως, πολύ πριν υπογραφεί το «μνημόνιο» από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η πολιτική της «απελευθέρωσης» βασικών τομέων της οικονομίας, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως είναι η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες και οι μεταφορές, αποτελούσε ήδη έναν από τους σημαντικότερους άξονες της «στρατηγικής της Λισαβόνας», και είχαν αναχθεί σε κυρίαρχη πολιτική και του ΠΑΣΟΚ, οι κυβερνήσεις του οποίου άλλωστε προώθησαν το μεγαλύτερο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσων που έγινε ποτέ στη χώρα. Πρόκειται, παράλληλα, για ένα στρατηγικό στόχο της πλουτοκρατίας στην ΕΕ, αφού στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωμονοπωλίων στην παγκόσμια οικονομική αρένα. Πρόκειται, με δυο λόγια, για τη σχεδιασμένη υλοποίηση της Συνθήκης του Μάαστριχτ, προκειμένου να συγκροτηθεί η ενιαία ευρωπαϊκή αγορά έναντι των ανταγωνιστών της.

Το κρατικό (καπιταλιστικό, φυσικά) μονοπώλιο στον ελληνικό σιδηρόδρομο - και όχι μόνο - αφού απέκτησε οντότητα με τα χρήματα του ελληνικού λαού, σε έναν τομέα που απαιτούνταν επενδύσεις τεράστιων κεφαλαίων με αντίστοιχο υψηλό ρίσκο, τώρα πρέπει να «σπάσει» παραδίδοντας το «μαγαζί γωνία» με «στάνταρ πελατεία», στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο, ντόπιο και ξένο.

Υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να αντιμετωπίσουν το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και στις άλλες ΔΕΚΟ, αλλά και το σύνολο των εργαζόμενων λαϊκών στρωμάτων, που με τον ιδρώτα και το αίμα τους φτιάχτηκαν οι κρατικές επιχειρήσεις, όπως και το σύνολο του πλούτου που διαθέτει η χώρα.

Με το νομοσχέδιο που φέρει τον τίτλο «αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ολοκληρώνει την εγκληματική πολιτική που εδώ και χρόνια ανέλαβε από κοινού με τη ΝΔ για την υλοποίηση της στρατηγικής της ΕΕ, για την απελευθέρωση και ενοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Στις ρυθμίσεις προβλέπεται:

Ο διαχωρισμός του τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών σε ξεχωριστή εταιρεία, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η δυνατότητα εισόδου ιδιωτικών κεφαλαίων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η απαλλαγή του ΟΣΕ από κάθε χρέος και η μεταφορά των χρεών, που δημιουργήθηκαν με αποκλειστική ευθύνη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, στις πλάτες των εργαζομένων.
Η μετάταξη ή συνταξιοδότηση για 2.351 εργαζόμενους από τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του.
Η περικοπή των δρομολογίων που κρίνονται οικονομικά ασύμφορα.
Η δραστική περικοπή των αποδοχών των εργαζομένων.
Και, τελικά, η δημιουργία ενός καθεστώτος που θα βολεύει την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων, για την είσοδό τους στην εγχώρια αγορά σιδηροδρομικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών.

Ο αρμόδιος υπουργός Δ. Ρέππας, θρασύτατα υποστηρίζει ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «διασφαλίζεται» το γενικότερο δημόσιο συμφέρον, ενώ σε μια προσπάθεια κατασυκοφάντησης των εργαζομένων έκανε λόγο για μεταφορές που γίνονταν και ακίνητα που ενοικιάζονταν και δεν το γνώριζε η εταιρεία. Το ίδιο καταργεί τις υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, θέτει τους όρους της αγοράς, ως μοναδικό κριτήριο της τιμολογιακής πολιτικής και της πολιτικής των επιβατικών και εμπορικών δρομολογίων του Οργανισμού και στρώνει το έδαφος για το ξεπούλημά του σε ιδιώτες αλλά και την χρήση από άλλες ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Σε αυτά τα πλαίσια καθορίζεται η υπαγωγή του συνόλου των χρεών του ΟΣΕ, που πλέον ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ, στο ελληνικό Δημόσιο, στον ελληνικό λαό δηλαδή, το οποίο όχι μόνο θα πληρώσει το παραπάνω ποσό στους ντόπιους και ξένους τραπεζίτες αλλά επιπλέον, η κυβέρνηση προβλέπει ότι «οι δαπάνες απαλλοτριώσεων κατασκευής και όλες οι εν γένει απαιτούμενες δαπάνες βαρύνουν το Δημόσιο».

Δηλαδή οι ιδιώτες, όχι μόνο θα παραλάβουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «καθαρή» από χρέη, αλλά και για τις υποχρεώσεις που θα απορρέουν από την επέκταση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου που θα χρησιμοποιούν, δεν θα καταβάλλουν «πεντάρα τσακιστή».

Ακόμη, σύμφωνα με το άρθρο 9 του νομοσχεδίου, εμφανίζονται οι «Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις», οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό δίκτυο και υποβάλλουν πίνακες δρομολογίων προς έγκριση στον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής.

Επίσης, με το άρθρο 11, καταργείται ο όποιος κοινωνικός χαρακτήρας του σιδηροδρόμου, αφού ορίζεται ότι «οι παρεχόμενες υπηρεσίες, τα δρομολόγια τα οποία θα διενεργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι όροι μεταφοράς και η τιμολογιακή της πολιτική» έχουν ως σκοπό «την άμεση κερδοφορία της». Προβλέπεται ακόμη η περικοπή των ατελειών, των μειωμένων εισιτηρίων και των εκπτώσεων που ίσχυαν μέχρι σήμερα στις εμπορευματικές μεταφορές.

Μαζί με τις υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις, το νομοσχέδιο προβλέπει και την κατάργηση των υφιστάμενων συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Το όλο «πνεύμα» του μνημονίου για την ...«σχετικότητα» ή την ελαστικότητα της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας, διατρέχει το σχετικό κείμενο. Είναι χαρακτηριστικό το άρθρο 20, όπου με τον χαρακτήρα του «κατεπείγοντος επιτακτικού γενικότερου δημόσιου συμφέροντος» ρυθμίζονται οι γενικοί όροι εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Οι διατάξεις τού παρόντος κεφαλαίου ρυθμίζουν γενικούς όρους εργασίας (...) κατισχύουν κάθε αντίθετης ή άλλης, γενικής ή ειδικής, διάταξης, συμφωνίας, όρου ή ρήτρας, νόμου, ή κανονισμού έχοντος ισχύ νόμου, κανονιστική ή άλλη, ή συμβατικού, ή οργανισμού ή συλλογικής σύμβασης εργασίας ή διαιτητικής απόφασης ή συλλογικής συμφωνίας ή ατομικής σύμβασης ή συμφωνίας ή επιχειρησιακής πρακτικής ή εργασιακής συνήθειας ή άλλης, πάσης μορφής και είδους, πηγής δικαίου».

Το νομοσχέδιο προβλέπει την μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά 1.600 άτομα και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 751 άτομα, με ταυτόχρονη κατάργηση των κανονισμών λειτουργίας για τους εναπομείναντες υπαλλήλους. Πιο συγκεκριμένα οι 2.351 εργαζόμενοι που χαρακτηρίζονται ως πλεονάζοντες προβλέπεται με συνοπτικές διαδικασίες να μεταφερθούν σε άλλη θέση του δημοσίου τομέα, με τα μισθολόγια φυσικά που θα ισχύουν στον φορέα υποδοχής. Στο αμέσως επόμενο διάστημα οι εργαζόμενοι θα κληθούν να δηλώσουν πού θα ήθελαν να μεταφερθούν.

Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται να αποχωρήσουν 751 εργαζόμενοι οι οποίοι θα προέρχονται από τους εξής τομείς λειτουργίας:

Τομέας σιδηροδρομικής έλξης: 120

Τομέας σιδηροδρομικής κίνησης: 380

Τομέας οδικών μέσων & λεωφορείων: 30

Τομέας ανάπτυξης, οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξης: 140

Τομέας ζύγισης και φόρτωσης: 81

Οι 1.600 εργαζόμενοι που θα αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ θα προέρχονται από τους εξής τομείς λειτουργίας:

Τομέας σχεδίασης και διαχείρισης δικτύου και εγκαταστάσεων: 520

Τομέας συντήρησης τροχαίου υλικού: 380

Τομέας διαχείρισης κυκλοφορίας: 330

Τομέας ανάπτυξης, οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξης: 370

Όμως έχουν κι άλλοι σειρά...

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι φανερό ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αποτελέσει τον «οδηγό» της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και για τις υπόλοιπες αποκρατικοποιήσεις που έχει στα συρτάρια της. Ηδη στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας ετοιμάζονται ανάλογα σχέδια ενώ και στα ΕΛΤΑ και τον ΟΤΕ, η επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων είναι στην «ημερήσια διάταξη» των σχεδίων του υπουργείου Μεταφορών.

Όλοι οι εργαζόμενοι λοιπόν να γίνουν μία γροθιά και να μην ακούνε τις σειρήνες των υπαλλήλων της Τρόικας που θέλουν να τους διασπάσουν. Ενωμένοι να γκρεμίσουμε την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και να στείλουμε στο διάολο την Τρόικα και τους υπαλλήλους της στην Ελλάδα. Αν ενωθούμε ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ.

15 Σεπτεμβρίου 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου